Saturday 19 May 2012

Cemburu Punya Pasal ! ! !



Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh
Selamat Tengah Hari
^_^

Hurm, aku sedih yang teramat sangat sangat bermula semalam (18/5/2012) hingga ke hari ini dan aku tak tahu sampai bila akan berlarutan sedih aku nie. Nie semua disebabkan cemburu punya pasal lah kan, biasalah kan semua orang ada perasaan  CEMBURU . Tipulah kalau korang kata korang tak ada perasaan tu, HUH ! Kes nie bukan cemburu antara girlfriend dengan boyfriend tapi nie antara adik angkat dengan kakak angkat. =.=''

Ok lah, cerita dulu tentang my adik angkat yang keberapa tah nie , HUHU ! Erm, nama dia Nurshazwani Binti Mohd Ariff, 18 tahun . Saat perkenalan kami adalah di FACEBOOK , dia nie sebenarnya merupakan budak lower 6 yang baru je masuk 2 minggu yang lepas. Kenal dengan dia pun sebab dia yang add aku , so, kita orang balas-balas komen then chit-chat la kat chat box FB tu. Time online kita orang mesti chat , main like-like . . BEST SANGATSANGATSANGAT ! Tiba satu masa , hati aku mengatakan yang aku sayangkan dia, sayang sebagai seorang kakak terhadap adik, jangan pulak fikir bukan-bukan pulak. Nauzubillah ! Aku akui, aku nie memang mudah sangat sayangkan orang tapi orang lain je yang mudah tinggalkan aku, tak apa . . aku redha. :)

Inilah gambar pemilik nama di atas. :)


Sambung cerita tadi, aku tak dapat nak simpan hasrat aku nak jadikan dia  sebagai "adik angkat" aku, dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim , aku bagitahu hasrat aku kat dia time kita orang tengah chit-chat tu lah . Alhamdulillah, kami dah declare jadi adik beradik angkat pada tanggal 13 / 5 / 2012 bersamaan dengan hari Ahad. ^_^ Happy sangat, HEHE ! Masuk hari nie, hampir seminggu lah kita orang berangkat. Tapi hubungan kita orang ada masalah sikit buat masa sekarang nie disebabkan rasa cemburu , cemburu sebab apa ?? Erm, cemburu sebab ada sorang budak Form 3 nie buat DP aku dengan dia.


Haa...gambar nie lah yang buatkan "dia" cemburu . =.=''

Sebenarnya, aku tak perasan pun budak nie letak gambar nie jadi DP kat FB. Aku perasan pun time Wani bagi link FB budak nie kat chat box. HURM ! Sebab si amoi nie add dia , tu yang dia ingin kepastian apa hubungan aku dengan si amoi nie. Tak pasal-pasal dia kata amoi nie adik angkat aku. :D Loh, sejak bila kamu jadi adik angkat akak haa ??? ADUCH ! >_<  Lepas aku kata yang amoi nie nie kawan je dengan aku, terus dia tak balas chat aku, aku mesej dia pun dia tak balas apatah lagi aku call dia kan ... HARAM tak jawab ! ! :( Aku tak tahu nak buat apa lagi , aku cuma hantar dan hantar dan hantar je mesej sebab nak sejukkan hati dia. Jujur aku kata, aku sayangkan dia sangatsangatsangat walaupun ukhuwah kita orang masih baru terjalin. Aku kalau dah jadi benda-benda macam nie, air mata murah sangat nak membasahi pipi nie, bukan dengan dia je . . dengan semua yang aku sayang pun aku tetap akan menangis kalau sesuatu perkara tu membuatkan aku jadi sebersalah. HMM ! AKU BUNTU SEKARANG NIE ! ! :'( Adik, maafkan akak ! ! Tak ada niat nak buat adik cemburu, SUNGGUH ! 

AKAK SAYANG ADIK KERANA ALLAH S.W.T ! ! !

Tak dapat nak teruskan entry nie lagi, sebak di dada menyelubungi diriku. Minta diri dulu ya . .  InsyaAllah, lain masa aku coretkan lagi cerita aku. 


InsyaAllah, kita jumpa dilembaran entry yang seterusnya.
Jaga diri , iman dan akhlak ! 
Wassalamu'alaikum...








3 comments:

Anonymous said...

oowhhhh aq x taw pon die dh jd adik ko an! oK. fine~

Hanya AKU said...

hohoh0o.. amboi cemburu sampai ke situ~aptb~

Mujahidah_Cinta said...

Eza Eda : Huhuhu, saje nak bagi suprise. AHAHA ! jangan lah marah.

Hanya AKU : Ahaha, biasa bro.