Friday 19 October 2012

Hatiku Tenang ^^

~BismillahirRahmanirRahim~

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Selamat Pagi
^_^

Hyep hyep semua ! Lamakan tak jumpa?? Hehe. Ntah sape lah kan yang sudi baca blog aku nie. Never mind lah kan, lagipun kat sini pun tempat luahan perasaan aku. Yeke ?? Ngee~ Di pagi Jumaat yang penuh barakah nie, tetiba pulak aku TERbangun awal. Yelakan, mana tak nya jam 8 lebih semalam dah tidur, then tersedar jam 10 tapi mata rasa berat je nak buka besar-besar. Tanpa berfikir lama, dengan pantas aku melelapkan mata dan di bawa terbang dengan mimpi-mimpiku tapi tak mimpi pun.. =,=' Ok lepas tidur, tadi aku tersedar jam 2.30. Baru teringat yang aku tak solat Isya' lagi. Ya Allah! Ampunkan hamba dah melambat-lambatkan solat. :( . Selesai solat Isya' adalah kan buat solat sunat apa yang patut, Alhamdulillah ! Tenang rasanya bila dah berdepan dengan Allah, segala isi hati aku yang aku pendam, aku luahkan pada-Nya. :)


Memang sejak 2 3 hari nie aku diselubungi dengan masalah a.k.a krisis, ntah la...aku tak tahu kenapa benda-benda nie boleh jadi. Mungkin Allah nak menguji tahap keimanan serta ketabahan aku menempuh ujian-Nya. Takpe lah, Alhamdulillah ! Aku hampir berhasil tempuh semuanya. :) Aku tak pernah putus-putus berdoa agar hati nie selalu tenang walaupun apa jua yang berlaku. Segala yang berlaku ada hikmahnya, kan ?
Harap-haraplah masalah  nie dapat diselesaikan hari ini, itu harapan aku, tapi Wallahu'alam dengan takdir Allah..apa pun yang berlaku semua dah diatur. 

Sungguh demi Allah ! Aku rindukan mereka, aku rindu dengan gelak tawa bersama mereka tapi apakan daya takdir membatasi semuanya. InsyaAllah nie semua sementara, aku ingin mereka ada di samping aku saat suka dan juga duka. :) Itulah baru dikatakan SAHABAT, right ? ^_^ Apa-apa pun, aku nak balik kebahagiaan aku bersama dorang. Ya Allah ! Kembalikanlah permata-permataku yang telah hilang beberapa hari nie. Aku merinduinya ! Rindu yang teramat, Engkau sahaja yang dapat merasa apa yang hamba rasa. Ya Fatah ya Alim ! Satukan hati kami, teguhkan ukhuwah kami dan kukuhkan akidah kami agar berjihad ke jalan-Mu. Semoga ukhuwah antara kami sentiasa kuat dan utuh seperti utuhnya ukhuwah antara Rasulullah dengan para sahabatnya. Ameen ~ 


InsyaAllah, see you all again !
*Eh! Ter-speak english. Hee.
Jaga HATI + AKHLAK + IMAN
Sesungguhnya itulah senjata mukmin :)
Wassalam
^_<


No comments: