Saturday 16 June 2012

Nangis Sakan . Sobsobsob !

Assalamu'alaikum Warahmatullahi Wabaratuh
Selamat Pagi Semua
^_^

Hyep korang ! Hari nie aku terlalu rajin untuk meng"update" blog kesayangan aku nie. Pagi-pagi buta nie aku nak bagitau yang malam tadi aku menangis. Serius, malam tadi aku menangis sampai sembab bawah mata aku nie. Aku menangis sebab ada salah sorang adik junior aku (budak lower 6) dah keluar daripada Form 6 dan hari nie adalah hari pendaftaran dia ke UTM Kuala Lumpur. Walaupun ukhuwah kami baru sahaja terjalin tapi kami dah macam kenal lama. Adakah ukhuwah kami nie diredhai oleh Allah sampai sayang yang tertaut antara kami begitu kuat ??? Wallahu'alam ! Pemergian dia untuk mencapai cita-cita dia di sana amat amat amat menyedihkan bagi aku. :'(

Semalam kat sekolah ada jumpa dia sekejap sebelum nak pergi tempat kraftangan tu. Time tu, memang aku tengah tahan sedih + menangis lah. Tapi nasib baik aku tak menangis depan dia, kalau tak sure kami berdua dah banjirkan blok D tu..hmmm. Aku tengok muka dia pun ada tanda-tanda nak menangis. Sebelum babak tangisan berlaku, aku saja nak elakkan pertemuan tu menjadi lebih lama..siap aku bagi alasan. Sorry dik ! Tadi malam ada text with her, sedang syok-syok text tiba-tiba air mata aku nie mengalir tanpa diundang. Sedih yang teramat sangat kot ! Erm, lupa pulak nak kenalkan siapa yang dimaksudkan..orang yang dimaksudkan ialah Siti Hajar Bte. Ramat . :)

Ok ! Lepas tangisan aku dah reda sedikit , boleh pulak ada lagi sorang budak lower 6 nie bagitau yang dia dapat KPTM kat Bangi and maybe dia akan pergi. <--- tak mau kenalkan,sebab dia tak bagi aku bagitau sesiapa.ngee. Apa lagi, aku sambung menangis lah ! Kali nie memang gila-gila nangis. Aku memang tak dapat tahan kesedihan semua nie, aku tahu dorang nak pergi sebab nak kejar cita-cita dorang tapi kepergian dorang amat menyedihkan bagi aku. Aku menangis sampai tertidur kot.huhuhu. :( Ya Allah ! Indahnya ukhuwah yang terjalin antara kami semua. Terima kasih ya Allah, hamba bersyukur pada-Mu ! :)

Sebenarnya kan, bukan kepergian dia je aku menangis.. kawan-kawan dia sebelum nie pun ramai yang dah keluar form 6 dan ada jugak yang pindah sekolah lain. Aku menangis jugak lah ! :'(


  1. Wani sambung belajar kat UiTM Lendu, akak nangis dik ! :'(
  2. Fana ada kata dia nak belajar kat UiTM kat Perak tapi tak pergi pun & dia kata nak pindah Munsyi, saya nangis tau wak ! :'(
  3. Ama bagitau yang dia dapat matrikulasi kat Selangor & Sai pun dapat sekali, akak nangis jugak tau..korang tau kan pasal tu ! :'(
  4. Dapat tahu Ajar dapat poly & semalam dapat tahu Ajar pergi UTM , akak nangis giler-giler ! :'(
  5. My Mentee (Fina) dapat poly, dia kata mungkin dia akan pergi, akak nangis jugak tau adik mentee ! :'(
  6. Lepas nie kalau Su & Sai kata nak keluar form 6 jugak..merajuk dengan korang sebulan ! ! !
Hmmm, ok lah..kunk kalau cerita panjang-panjang ada pulak yang tangkap leleh nanti. Nak ciow dulu ! ! !


InsyaAllah, nanti aku cerita lagi kat awak ye GOOBY !
Jaga HATI, AKHLAK dan IMAN
Wassalam.
^_^

2 comments:

safiah sokher said...

aku kan ada.ehheheh

Mujahidah_Cinta said...

ahaha..yela cik piah o0ii.. :P